Misją Centrum jest wyedukowanie nowoczesnych, świadomych organizacji, które działają profesjonalnie, partnersko i transparentnie, które mają długofalowe plany i strategie, wiedzą jak chcą się rozwijać, kim są i dokąd zmierzają. Specjalizacją Centrum będzie przekazywanie wiedzy i umiejętności niezbędnych do podjęcia współpracy z firmami i korporacjami, a także wsparcie NGO w inicjowaniu działań z obszaru CSR, HR, wolontariatu pracowniczego oraz ESG.
Rozpoznajemy potrzebę wsparcia liderów społecznych, dlatego Centrum będzie organizować dedykowane spotkania rozwojowe i konsultacje indywidualne także dla tej grupy.
Kolejną ważną funkcją tego miejsca, będzie magazynowanie mebli i sprzętu komputerowego, które przekazujemy organizacjom pozarządowym w ciągu roku, nadając tym samym drugie życie produktom i urządzeniom.
Cele Centrum
Centrum ma stać się miejscem, które kompleksowo odpowiadać będzie na potrzeby NGO, wspierać beneficjentów ich działań oraz rozwijać systemowo trzeci sektor w Polsce. Ponadto propagować będzie inicjatywy i współprace międzysektorowe oraz dostarczać firmom informacje i narzędzia, które ułatwią im realizację działań społecznych oraz podejmowanie współpracy z organizacjami pozarządowymi.
Główne cele
prowadzenie działań edukacyjno-informacyjnych dla NGO, liderów społecznych i przedstawicieli środowiska biznesowego
wpieranie rozwoju liderów społecznych oraz przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu
bezpośrednie wsparcie organizacji pozarządowych – zapewnienie dostępności ekspertów i konsultantów w godzinach funkcjonowania Centrum
diagnozowanie wyzwań, problemów III sektora i wypracowywanie rekomendacji podczas m.in. spotkań grup roboczych
realizacja szkoleń, warsztatów i konsultacji indywidualnych dla interesariuszy
networking z przedstawicielami biznesu
tworzenie przestrzeni do rozmów i wymiany doświadczeń między przedstawicielami NGO
magazyn rzeczy – przyjmowanie, sprawdzanie i przekazywanie sprzętu, produktów oraz mebli organizacjom pozarządowym i innym potrzebującym
realizacja wolontariatu pracowniczego, zwłaszcza angażowanie pracowników firm w wolontariat kompetencji na rzecz NGO
wsparcie przedstawicieli biznesu w realizacji działań społecznych i wolontariatu pracowniczego